klik disini

Monday, April 5, 2010

Kehidupan Seorang Kadet.......

Xabih lg aku crita psl hidup aku kt USM..as i story b4,aku join Palapes kt USM ni....spanjang 3 tahun aku dlm palap,mcm2 aku blajaq..psl kerjasama,kehidupan yg aku xkn dpt klo aku xjoin palap ni..byk xtvt yg sonok ms kt palap smpikn kdg2 aku tlupa yg aku ni msih student..hbngan aku ngn bdak2 squad aku sgt akrab smpi la aku jtuh ati kt sorg bdak squad aku..hehe..tp seyesly aku ckp,klo aku xjoin palap ni,aku must hnya akn kwn ngn bdak2 yg sm kos ngn aku..tp syukur aku join palap n aku knai ramai lg org yg dr kos yg len2..

ms aku junior dlu mmg agak perit la..standard la jr,kt suma tmpat pn sm ja..asal jr ja,kna buli la raging la..tp dlm palap 2 suma lumrah..xdak bnd yg kta trus dok atas,suma nya start dr bwah..tp ms jr la byk ajar aku dlm hal2 pntadbiran,uruskn tu,uruskn ni..kra aku la antra yg expert dlm hal2 kerja..cewah..haha..wlopn ltih jd jr ni,tp syok..mayb sbb masih br dlm palap..xcited xabih lg..

masuk ja sem 3,aku scra rsmi up 1 peringkat,intermediate lak..tyme ni dh rilex ckit la....beban kja pn dh kurg..dpt kt jr br la..huhu..tp ktorg still mmbntu la sbb tgas ktorg kna mmastikn bdak2 jr br ni jd expert cm ktorg gak..br la everything akn lncr n xdak kokap[slack kt mn2 la]..

lpas 1 sidang[2 sem] bglar inter, 2009/2010 menyaksikan aku menyarung appulet[yg kt bahu 2] senior..aku bangga coz aku berjaya smpi thap ni dh..ksabaran aku berhasil wlopn byk dgaan yg hadir utk mematahkn smangat aku..jun 2010 nnt aku akn ditauliahkn oleh DYMM SPB Agong[klo Baginda mai..klo x mayb raja Perlis] sbg Leftenan Muda dlm Rejimen Askar Wataniah..jemput la suma utk hadir kt USM 12 Jun nnt utk sm2 memeriahkn Pentauliahan Diraja PALAPES..

Tgk la antara xtvt dlm PALAP...


ni ms bertahan dlm kubu



gugur dimedan perang



kawalan kehormat convo USM



lawatan ke markas Arteleri kt Johor..

klo ikutkn byk lg gmbar aku nk upload,tp satg lambat lak nk load page aku ni...huhu....so ckup la tkat ni dlu noo...

t aku smbg lg...chow..

No comments:

Post a Comment